مزایا و معایب حمل و نقل زمینی

حمل و نقل زمینی یکی از روشهای قدیمی برای حمل و نقل محصولات و کالاهای تجاری می باشد. در این روش حمل و نقل به دو صورت جاده ای و ریلی انجام می گیرد. این روش حمل و نقل نسبت به سایر روش ها از نظر هزینه و سرعت جابه جایی مقرون به صرفه تر می باشد. شرکت کاسپین حمل آسیا در زمینه حمل و نقل بین المللی با قدرت و سرعت بالایی فعالیت می کند و با ارائه خدمات گسترده اطمینان بازرگانان زیادی را به خود جلب کرده است.

مزایا و معایب حمل و نقل زمینی

حمل و نقل زمینی چیست

حمل و نقل زمینی یکی از روشهای قدیمی برای حمل و نقل محصولات و کالاهای تجاری می باشد. در این روش حمل و نقل به دو صورت جاده ای و ریلی انجام می گیرد. این روش حمل و نقل نسبت به سایر روش ها از نظر هزینه و سرعت جابه جایی مقرون به صرفه تر می باشد. شرکت کاسپین حمل آسیا در زمینه حمل و نقل بین المللی با قدرت و سرعت بالایی فعالیت می کند و با ارائه خدمات گسترده اطمینان بازرگانان زیادی را به خود جلب کرده است. برای حمل و نقل زمینی ارائه مدارک زیر الزامی می باشد:

  • بارنامه زمینی
  • فاکتور
  • گواهی مبدا
  • پکینگ لیست
  • گواهی بازرسی
  • بیمه نامه
  • ثبت سفارش

1. مزایا حمل و نقل زمینی:

1-1. سرمایه کمتر در حمل و نقل زمینی:

حمل و نقل زمینی در مقایسه با روش های دیگر حمل و نقل مانند حمل و نقل هوایی و حمل و نقل دریایی به سرمایه کمتری نیاز دارد. جاده ها توسط دولت ساخته می شود و نیازی به هزینه توسط اشخاص نیست. بنابراین برای استفاده از جاده ها باید هزینه بسیار ناچیزی پرداخت شود.

1-2. خدمات درب به درب در حمل و نقل زمینی:

یکی از مزیت های این روش حمل و نقل کاهش هزینه در بارگیری، کارتن و بار اندازی می باشد. با این روش حمل و نقل می توانیم بار را جلوی درب به مشتری و یا انبار تحویل دهیم.

1-3. خدمات در مناطق روستایی :

برای تبادل کالا در مناطقی مانند روستاها فقط می توانیم از حمل و نقل زمینی استفاده کنیم. زیرا در این مناطق امکان استفاده از حمل و نقل دریایی و یا هوایی وجود ندارد. معمولا برای ارسال کالا در بین شهرک های بزرگ نیز از این روش حمل و نقل استفاده می شود.

1-4. خدمات انعطاف پذیر حمل و نقل زمینی:

حمل و نقل زمینی نسبت به سایر روش های حمل و نقل دارای مزیت های زیادی می باشد. در این روش می توانیم مسیرها و زمان را تنظیم کنیم و شرایط را نسبت به نیاز فرد تغییر دهیم.

1-5. حمل و نقل برای مسافت کوتاه:

برای مسافت کوتاه از این روش حمل و نقل استفاده می شود زیرا هم اقتصادی تر است و سریعتر به مقصد می رسد. در این روش کالا مستقیم به مقصد می رسد و نیازی به چندین بار بارگیری ندارد.

1-6. خسارت کمتر در حمل و نقل زمینی:

حمل و نقل زمینی برای بارگیری کالاهای حساس و شکننده مانند چینی و شیشه بسیار مناسب است. در این روش نیاز به چندین بار بارگیری وجود ندارد و از بارگیری میانی جلوگیری می شود. در نتیجه خطر آسیب به کالا بسیار کاهش می یابد.

1-7. صرفه جویی در هزینه بسته بندی:

حمل و نقل زمینی نیازی به بسته بندی پیچیده ندارد و در مقایسه با سایر روشهای حمل و نقل فرایند بسته بندی کمتری دارد.

1-8. سرعت در حمل و نقل جاده ای:

برای ارسال کالاهایی که سرعت رسیدن به مقصد مد نظر است از این روش استفاده می کنند زیرا سایر روش های حمل و نقل به کندی پیش می رود.

1-9. هزینه کمتر در حمل و نقل زمینی:

حمل نقل زمینی از برخی هزینه های زیادی جلوگیری می کند. این هزینه ها شامل هزینه بسته بندی، بارگیری، باراندازی و تخلیه می شود. بنابراین هزینه نگهداری و بهره برداری در این روش حمل و نقل کمتر است.

1-10. داشتن وسایل نقلیه شخصی:

حمل و نقل زمینی این امکان را می دهد که بازرگانان و واردکنندگان اختیار وسیله نقلیه را داشته باشند. بنابراین می توانند از نظر زمان و بارگیری وسایل نقلیه را کنترل کنند.

1-11. حمل و نقل جاده ای متصل به سایر روش های حمل و نقل:

حمل و نقل های دیگر در پایان وابسته حمل و نقل زمینی می باشند زیرا برای رساندن کالا به مقصد مجدد باید از این روش استفاده شود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *